23. feb, 2019

22Februari2019

Hemma igen!

21Februari2019

Vi låg och drog oss länge på morgonen. Tog en dusch och åt sen frukost. Vi lämnade lägenheten vid 10.30 men fick ha vårt bagage kvar som tur var. Bussen till flygplatsen kom inte förrän 13.15 så vi hade lite tid att strosa runt. Gick genom Hyde Park och besökte St Marys Cathedral. Mäktigt och vackert. Efter en utsökt latte och cappucino på ett italienskt café, tog vi bussen till flygplatsen.  Åtta timmar tog resan till Singapore. Flygplatsen i Singapore imponerar verkligen. Så tjusig och bekväm. Mjuka golv med heltäckande mattor, växter och sköna fåtöljer överallt. De har sminkbord och fåtöljer på damtoaletterna. Här fick vi vänta i tre timmar innan det långa flyget mot Stockholm. Eftersom det flyget stannade till en timme i Moskva tog det över 14 timmar innan vi var framme i Sverige. Och då hade det hunnit bli en ny dag där.

20. feb, 2019

Fina ostron och gott vin på Molo Bar.

20februari2019

Sista hela dagen på vår sex veckor långa semester. Och det regnade hela dagen. Vi trotsade vädret och tog en hamnkryssning för att få ett litet större perspektiv på Sydney. Fina vinklar på de kända landmärkena. Efter kryssningen gick vi till Queen Victoria Building, som är ett tjusigt varuhus mitt i centrum. Vacker gammal byggnad. Vi åt lunch i lägenheten i väntan på att regnet skulle avta. Framåt femtiden på eftermiddagen kändes det helt okej att gå ut. Vi valde att gå till Woolloomooloo Bay. (försök att säga det när du är lite på lyset) På bryggan utanför väldigt tjusiga hotell och lägenheter, låg en rad restauranger och pubar. Vi valde Molo, som serverade utmärkta färska ostron och gott vin. Riktigt mysigt och glad och trevlig personal.  Därifrån fortsatte vi upp mot Darlinghurst och Strand hotel. Vi hann precis beställa innan happy hour var över, så vi fick bubbel och öl för nästan ingenting. Strand hotel pub visade sig också vara en riktigt härlig pub, med motorsport på skärmarna till Mickes glädje. Lite vemodigt skålade vi för dessa veckor som gett oss så mycket energi och glädje. Jag saknar redan både Fiji, Nya Zeeland och Sydney. Imorgon blir det flyga av nästan hela dagen.