15. jan, 2019

14 januari 2019

Första frukosten serverades ute på den härliga terrassen. Mycket färsk frukt! Under frukosten såg jag en man sitta på en bastmatta och fläta palmblad. Han tillverkade otroligt fina saker och lärde mig binda en liten vissla. När jag berättade att vi skulle ut på utflykt till ett vattenfall flätade han en tjusig solhatt åt mig. Så vänliga människor! Hatten blev jättefin och jag hoppas bara att jag får ta med den in i Nya Zeeland. Det var jag, Micke och Brydie som blev guidade ut i djungeln för att ta oss till ett vattenfall. I början gick jag försiktigt för att inte smutsa ner mina tennisskor, men snart gick det upp för mig att det var ett fruktlöst uppdrag. Vandringen gick upp och ner genom fuktig djungel, leriga stigar och vadande över vattendrag. Riktigt häftigt! Efter ca en halvtimmes vandring kom vi fram till vattenfallet. Det var bara att klä av sig och kasta sig i. Underbart! Vi badade, skrattade och åt medhavd lunch. Det var friskt och skönt, vilket gjorde att jag inte såg fram emot vandringen tillbaka. Solen stod som högst när det var dags att återvända. Svettiga och varma tog vi oss ut ur djungeln igen och mötte upp vår ”buss”(en gammal skruttig pick-up med plats för oss på flaket). Hem till resorten och duscha igen. Hur som helst var det en riktig upplevelse. Bra träning var det också, så jag behöver inte ha dåligt samvete för att jag inte springer på morgnarna här. Utmattade tog vi lite siesta. Vår bungalow har ingen A/C, men det gör inget. Det fläktar skönt från havet och med takfläkten på max blir det riktigt behagligt att slumra in en stund. När vi vaknade till beslöt vi att gå ner till stranden och simma lite i havet, ligga i skuggan och läsa eller bara vila. Jobbigt liv! I morgon blir det nog lite snorkling längre ut mot revet. En dov trumma signalerade att det var dags för ”afternoon tea” som resorten bjuder alla gäster på. Just nu sitter jag och skriver på altanen framför vår hydda och lyssnar på en trubadur som spelar nere på terrassen. Sedan blir det nog ett dopp i poolen, dusch och efter det en middag.